| |

Subway ja tarina ilmaisesta cookiesta

Liikkuvan opiskelijan elämä on välillä niin kiireistä, että ruoanvalmistamisen sijaan on turvauduttava pikaruokaan. Tiukan aikatauluni vuoksi tulin tänään testanneeksi ensimmäistä kertaa Lappeenrannan Subwayn. Minun onnekseni sattui olemaan maanantai, joten päivän subina oli yksi omista suosikeistani: grillattu kananrinta.

Sisällä ravintolassa tunnelma oli pienestä liiketilasta johtuen tiivis ja pikaruokalamainen. Tarkkaavaiset silmäni kiinnittivät välittömästi huomion tiskin takana oleviin tarjoilijaneiteihin, jotka vaikuttivat hieman puutuneilta patonkien puolittamiseen. Olihan nyt toki jo maanantai ja kellokin lähestyi kovaa kyytiä puoltapäivää. Hymyjen ja hyvien läppien puutteesta huolimatta saamani palvelu oli varmaa ja rutiininomaista. Kiire tai pieni huolimattomuus työnteossa aiheutti kuitenkin sen, ettei tarjottimellani ollut pöytään istuuduttuani lainkaan servettejä.

Rahantakojan lukijana saat 5€ ilmaista alkusaldoa liittyessäsi Ostohyvitykseen. Lue Rahantakojan tietopaketti Ostohyvityksestä niin tiedät, kuinka paljon saat rahaa takaisin pankkitilillesi verkossa tekemistäsi ostoksista.

Syönnin lomassa kaivoin lompakostani esiin sinne taittelemani kuitin, jonka tapani mukaan otin kassalta maksun jälkeen. Tällä kertaa kuitin tarkastelu jälkikäteen kannatti! Sen lisäksi, että summat vaikuttivat oikeilta, kuitista löytyi teksti:


Miten meni? Osallistu kyselyyn
www.tellsubway.fi
kuitti + palaute = ilmainen cookie

Huikeeta! Näin palautetta tuleekin pyytää, sillä ainakin minä innostuin välittömästi. Pieni palkinto palautteen antamisesta aktivoi ainakin meitä, joiden keksihammasta kolottaa sopivasti vielä ruokailun päätteeksi. Kiireen vuoksi maltoin kuitenkin mieleni syödessäni ja päätin palata kuittiin parin tunnin jälkeen. Päästyäni koneen ääreen muistin kuitin ja surffasin siinä mainittuun osoitteeseen:

tellsubway-ilmainen-cookie

Ravintolan tunnus ja tapahtumanumero löytyvät kuvaan merkityistä kohdista.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan ilmaisen cookien sai ansaittua noin minuutissa. Kuitista oli syötettävä ensin Subway-ravintolan tunnus (kuitissa vasemmassa yläkulmassa) ja kyselylomakkeeseen päivämäärä, kellonaika sekä tapahtumanumero (katso kuva yllä). Lomakkeen asiakastyytyväisyyttä mittaavat kysymykset olivat lyhyitä monivalintoja, joten täyttämiseen ei kulunut juurikaan aikaa. Lomakkeen lähetyksen jälkeen esiin aukesi alla näkyvä ilmoitus:

tellsubway-ilmainen-cookie-success01

Epäilin kuitenkin hieman ympäripyöreää tekstiä ”Tässä on sinun ”Ilmainen Cookie”-vahvistuskoodisi. Saat ILMAISEN COOKIEN, kun kirjoitat tämän koodin ostokuittiisi ja esität sen SUBWAY®-ravintolassa”. Sivuilla ei ole mainintaa, että koodi tulisi käyttää nimenomaan siinä Subwayssa, jossa hetki sitten asioin. Päätin kuitenkin tarkistaa vielä saamani sähköpostin varmuuden vuoksi, ja sehän kannatti:

tellsubway-ilmainen-cookie-mail-confirmation01

Pienen pienellä präntillä sähköpostiin on kaiverrettu, että ”Tämä koodi on voimassa vain SUBWAY®-ravintolassa, joka sijaitsee osoitteessa …”. Kuitti olisi siis ollut hyödytön, jos olisin matkustanut Ouluun ja koittanut esittää koodia nettisivuilla koodin yhteydessä ilmoitetun tiedon turvin.

Onko tiedot oikeasti vaikeaa kirjoittaa joka kanavaan oikein ja samalla tavalla niin, ettei kuluttajalle voi missään tapauksessa jäädä väärää käsitystä tarjouksen eli tässä tapauksessa ilmaisen cookien saamisen voimassaoloehdoista.
Ehkäpä Subway haluaa näin minimoida ilmaiseksi jaettavien keksien määrän, kun innokkaat reissailijat antavat palautteen nopeasti tien päällä ja lukevat sähköpostinsa vasta kotikaupunkiin päästyään. Ja miksi ihmeessä tarjouksen voimassaoloehdot pitää kirjoittaa varmistussähköpostiinkin niin pienellä, ettei terve 25-vuotias mies meinaa jaksaa niitä läppärin näytöltä tihrustaa? Ei ne keksit ihan niin kalliita kuitenkaan ole, täytteenäkin on kaiketi suklaata kullan sijasta.

Hyvä cookie (jota seuraavaksi lähden hakemaan) voi vähentää epäselvyydestä ja pikkupräntistä aiheutunutta mielipahaa. Fingers crossed!

 

Similar Posts

One Comment

  1. Eka kerran käytiin tänään 11.11.2015
    Palvelu erinomaista ja ystävällistä.
    Subway ateria oli hyvä, mennään toistenkin syömään.
    Mielenkiintoista, uusi tapa syödä hyvin.

Vastaa käyttäjälle Pirkko Rantala Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.